pages-desktop
  • Tandtechnieker in huis
  • Anti angst behandeling

Preventie en mondhygiëne

Voorkomen is beter dan genezen. Daarom staat in onze praktijk preventie en een goede mondhygiëne centraal. Zowel voor de gezondheid van uw tanden en tandvlees, als voor uw algemene gezondheid, is een goede mondhygiëne van groot belang. Wanneer uw mondhygiëne niet optimaal is, kunnen er gaatjes en ontstekingen ontstaan in uw tanden. Ook kan uw tandvlees ontstoken raken en gaan bloeden. Wist u dat gezond tandvlees niet zal bloeden bij het poetsen?

• 25 jaar ervaring
  • Alles onder één dak
  • Vaste tandarts
  • Moderne praktijk
  • Tandtechnieker in huis
  • Anti angst behandeling

Tandartspraktijk Aalst-Waalre

Heeft u al eens nagedacht over de mogelijkheid om de periodieke controle bij uw tandarts af te wisselen met een (half)jaarlijks bezoek aan de mondhygiënist in Waalre? Veel mensen vinden een bezoek aan de mondhygiënist minder eng dan een tandartsbezoek. Zeker op een oudere leeftijd is het vaak voldoende om eens per jaar naar de tandarts te gaan voor het controleren van uw tanden en kiezen op gaatjes, tandsteen, ontstekingen in het tandvlees, enzovoorts.

diversiteit

Door dit af te wisselen met een bezoek aan de mondhygiënist wordt kans op complicaties zeer gering! Een mondhygiënist kan de behandelingen bij een tandarts echter in geen geval vervangen. Een mondhygiënist richt zich namelijk wel op de hygiëne van uw tanden en kiezen, maar niet op ontstekingen aan wortelpunten, de noodzaak van kronen en bruggen, enzovoorts. Kiest u ook voor de mondhygiënist in Waalre?

Preventie
Het is belangrijk dat u een goede poetstechniek aanleert, om op deze manier gaatjes te voorkomen. Vooral bij uw kinderen is dit van groot belang, daarom besteden we er bij hen extra aandacht aan. We leggen uitgebreid uit wat de beste manier van tandenpoetsen is, en waar nodig proberen we gaatjes te voorkomen door fluoride aan te brengen op de tanden en kiezen van uw kind. Wanneer het nodig is om de kiezen met diepe groeven beter bereikbaar te maken voor de tandenborstel, kunnen we deze voorzien van een permanente sealant. Dit helpt u tijdens het poetsen en voorkomt gaatjes.

Parodontoloog
Wanneer tijdens de controle blijkt dat niet alleen uw tandvlees, maar ook het onderliggende bot ontstoken is, zullen wij een overzicht maken van de staat van het tandvlees in uw hele mond. Aan de hand van de status hiervan bespreken we met u de ontstane problemen en een eventueel vervolgtraject.